Jak na přírodní zvýšení testosteronu?

Hladinu testosteronu můžete zvýšit přirozeně mnoha způsoby. Díky tomu můžete zaznamenat i efektivnější ztrátu tělesného tuku, rychlejší budování svalů, rychlejší metabolismus, lepší sexuální apetit i zlepšení výkonu nejen ve fitku.

Přírodní testosteron

Přirozený pokles a úbytek testosteronu nastává po 30 roce života u mužů, ale i u žen, i když ony mají celkovou hladinu testosteronu nižší. Při poklesu hladiny testosteronu je negativně ovlivněna rovnováha testosteronu a estrogenu. Konzumujte ve stravě více přísad zvyšujících hladinu testosteronu, doplňky stravy a dodržujte pár zásad. A jak zvýšit hladinu testosteronu?

Bylinky

Pískavice řecké seno

Pískavice řecká působí na zvýšení libida a testosteronu. Je plná hořčíku, zinku a selenu, díky čemuž je inhibován globulin vázající pohlavní hormony a zvyšující hladinu volného testosteronu. Diosgenin podpoří tvorbu pohlavních hormonů, libido a pohlavní styk. Saponiny zmírní problémy s trávením, kožní onemocnění, chrání před rakovinou, snižují cholesterol, cukr a tuk v krvi, riziko krevních sraženin a ledvinových kamenů. Trigonellin je antibakteriální, antivirový, snižuje tuk a cukr, má protinádorové účinky a chrání mozek. Olej podporuje regeneraci po úrazech.

Tribulus Terrestris

Tribulus terrestris je bylina, jejíž kořen i plody slouží ke zvýšení libida a udržení zdravých močových cest. Zvyšuje sexuální touhu a hladinu testosteronu. Přispívá ke zlepšení erekce a sexuální spokojenosti. Doplňky obsahující tuto bylinu zvyšují sexuální touhu, vzrušení a spokojenost i u žen s nízkým libidem.

Ashwagandha

Ashwagandha neboli Withania somnifera se používá především jako adaptogen, pomáhá tělu zvládat stres a úzkost. Má přínosy pro kvalitu spermií a zvýšení hladiny testosteronu. Zvyšuje výkon, sílu a ztrátu tuku a snižuje hladinu stresového hormonu kortizolu. Zvyšuje účinky testosteronu.

Nedostatek testosteronu

Zázvor

Při nedostatku testosteronu vsaďte i na zázvor, který umí zmírnit zánět a zvýšit hladinu testosteronu a luteinizačního hormonu. Má pozitivní vliv na sexuální funkce i tvorbu spermií. Konzumace zázvoru poskytuje i další zdravotní výhody.

Granátové jablko

Granátové jablko plné antioxidantů je symbolem plodnosti a sexuální funkce, podporuje zdraví srdce a snižuje stres. Je cestou, jak zvýšit testosteron u mužů a žen. Působí na zlepšení nálady a krevního tlaku.

Přírodní doplňky stravy

Diindolylmethan (DIM)

Diindolylmethan (DIM) vzniká při trávení zeleniny, hlavně brokolice, květáku nebo růžičkové kapusty. Zajišťuje zdravou rovnováhu mezi dvěma pohlavními hormony – testosteronem a estrogenem. Převádí silné formy estrogenu na méně silné formy, celkové účinky estrogenu jsou sníženy a vede to ke zdravé produkci testosteronu.

Dehydroepiandrosteron (DHEA)

Dehydroepiandrosteron (DHEA) je přirozeně se vyskytující slabý androgenní steroidní hormon produkovaný nadledvinami proti stárnutí, pro zlepšení sexuálních funkcí, zvýšení atletického výkonu a léčbu osteoporózy. Hraje roli při zvyšování testosteronu a při kontrole hladiny estrogenu.

Kyselina D-asparagová – DAA

Aminokyselina reguluje testosteron v těle, pomáhá produkovat růstový hormon a budovat svaly. Posiluje uvolňování luteinizačního hormonu, který pomáhá varlatům produkovat více testosteronu a podpoří sexualitu i plodnost. Pomáhá ke zvýšení spermatogeneze – produkce mužských pohlavních buněk. V období menopauzy zvyšuje libido i u žen. Zlepšuje výkon, fyzickou výdrži i psychickou vitalitu, dodá energii, zrychlí regeneraci, podpoří centrální nervovou soustavu a slouží jako neurotransmitter v mozku, zlepšuje paměť, koncentraci a imunitu.

  • Sója
  • Obiloviny – kukuřice, ovesné otruby, těstoviny, pohanka, proso, ječmen, rýže
  • Zelenina
  • Ovoce – banány, švestky, třešně, nektarinky a sušené meruňky a broskve
  • Maso – červené hovězí, játra, drůbež
  • Zelený ječmen a řasy Chlorella
  • Vejce
  • Mléčné výrobky
  • Cukrová třtina a melasa

Vitamin D3

Vitamin D podporuje mužské hormony a získáme jej hlavně ze slunečních UV paprsků. Vitamin D může nastartovat hladinu testosteronu, zvyšuje sílu, svalovou hmotu a sportovní výkon. Vitamin D3 užívejte i ve výživových doplňcích.

Zinek

Ke zvýšení hladiny testosteronu je třeba i zinek. Zvyšuje hladinu luteinizačního hormonu v těle a testosteronu v krvi. Užívání zinku je užitečné i při zotavování a regeneraci svalů po fyzické námaze a vysoce intenzivním cvičení.

Jak zvýšit testosteron

Zvyšte intenzitu svého cvičení

Pokud chcete přirozeně zvýšit hladinu testosteronu, zkuste cvičení s vysokou intenzitou několikrát týdně. Pokud tréninky nemají dostatečně vysokou intenzitu, brzdí zvýšení hladiny testosteronu. Intervalový trénink s vysokou intenzitou (HIIT) je progresivní silový trénink pro uvolňování růstového hormonu a testosteronu.

Dostatek kvalitního spánku

Nedostatek spánku souvisí s poklesem množství testosteronu, které je tělo schopné produkovat. Dejte si 7 až 9 hodin spánku každou pro zvýšení hladiny testosteronu přirozenou cestou.

Konzumace více tuku

Pokud je ve stravě pravidelně konzumováno větší množství mononenasycených a nasycených tuků včetně mandlí, avokáda, arašídového másla, olivového oleje a tmavé čokolády, sýry, kokosového oleje, žloutků a červeného masa, prospějete tvorbě testosteronu i kondici.

 

Napsat komentář