Zásady zdravého hubnutí: Znáte všechny?

Většina lidí, kteří chtějí nebo potřebují zhubnout, mají nastudované zásady hubnutí. Většinou ale mají problém teorii převést do praxe. Připomeňme si proto zásady zdravého hubnutí a podívejme se na to ještě z jiného úhlu pohledu.

Jak hubnout zdravě?

Vše je individuální a každý si musí najít svou vlastní cestu. Každopádně vyjmenované zásady fungují. Výjimkou mohou být osoby trpící metabolickými poruchami. I ti se však mohou cítit lépe a nějaké to kilo shodit, když budou zásady zdravého hubnutí dodržovat.

Zásady zdravého hubnutí

Jezte pravidelně

Pokud chcete zhubnout, začněte jíst často, menší porce a dodržujte pravidelné intervaly. Doba mezi jídly by měla být asi 3 hodiny, aby mělo tělo dostatek času jídlo strávit, ale aby se současně nevyhladovělo a nezačalo si ukládat zásoby na horší časy. Jinak se bude metabolismus zpomalovat, místo aby rychleji spalovalo.

Vždy snídejte

Při hubnutí a udržení váhy je důležité, abyste vždy pravidelně snídali. Snídaně je prostě hlavní jídlo dne. Správně sestavená snídaně nastartuje metabolismus a budete mít energii do dalšího dne. Toto platí pro dospělé i pro děti. Pokud snídat nebudete, budete mít sníženou pozornost a schopnost soustředění, snížíte výkon a brzy vás přepadne únava.

Pravidelně se hýbejte

Při zdravém hubnutí musíte přidat pravidelný pohyb. Pokud celý den prosedíte v kanceláři u počítače a neprojdete se ani cestou do práce a z práce, nebo místo zdolávání schodů budete stále jezdit výtahem, opravdu nezhubnete. Snažte se zařadit do svého běžného každodenního života co nejvíce přirozeného pohybu na čerstvém vzduchu. Přidejte cvičení nebo sportovní aktivitu alespoň 3x týdně.

Stanovte si cíle

Důležitým mezníkem, jak se dostat k vysněné postavě, je jasné stanovení cíle. Cíl je totiž důležitý, pokud opravdu chcete hubnout. Když totiž nebudete mít jasně stanovený cíl, nebudete mít kam směřovat. Pak se často lehce stává, že se na hubnutí nakonec znovu vykašlete. Rozdělte si jej na malé dílčí kroky a postupujte pomalu. Pak neztratíte motivaci a půjde vám to mnohem snáz.

Vše si zapisujte

Při hubnutí si zapisujte vše, co a kdy jste za den snědli. Přidejte, kdy a jak dlouho jste cvičili a kolik času jste věnovali přirozenému pohybu. Nezapomínejte na své prohřešky. Přidejte důvod, proč jste zhřešili a dali si třeba čokoládu. Tento deníček vám opravdu hodně pomůže při vaší cestě za vysněnou štíhlou postavou.

Čtěte etikety

Pozorně čtěte složení výrobků. Najdete zde konzervanty, zahušťovadly, éčka, cukry, tuky i alergeny. Pátrejte po názvech ve složení. Polotovarům a konzervovaným produktům se raději vyhněte. Pokud produkt obsahuje hodně ingrediencí, nikdy to není ideální. Vařte z čerstvých surovin, přidejte hodně zeleniny, proteinů na svaly, zdravé tuky a méně ovoce, kvůli cukru.

Dodržujte pitný režim

Pitný režim je jedna z nejdůležitějších věcí. Voda je základ lidského těla a je součástí každé buňky i krve. Malý příjem tekutin přináší nástup dehydratace. Doporučuje se vypít 2,5 l tekutin. Při fyzické námaze nebo v teplém prostředí příjem tekutin zvyšte. Vsaďte na čistou neperlivou vodu bez bublin. Voda odvádí z těla škodliviny, které při hubnutí vznikají.

Zdravý jídelníček pro hubnutí

Sestavte si svůj jídelníček z potravin s nízkým glykemickým indexem. Klidně se obraťte na výživového poradce. Zasytí vás na delší dobu a nebudete mít po nich tak brzy hlad. I zdravá výživa může být velmi chutná. Budete se po ní cítit skvěle.

Diety na hubnutí

Zapomeňte na diety

Pokud chcete zhubnout trvale a nepodlehnout jo-jo efektu, zapomeňte na diety a hubnoucí koktejly, instantní pokrmy a tablety. Změňte svůj životní styl i svůj pohled na jídlo. Při dietě se vám zpomalí metabolismus a budete ukládat ještě víc podkožního tuku, než doposud. Najděte si zdravé recepty na hubnutí.

Nezakazujte si jídlo

Nezakazujte si jídlo, které máte rádi. Pokud zrovna není z těch nejzdravějších, dopřejte si ho jen občas a v malém množství. Jinak budete strádat a o to víc po něm toužit. Ani zdravé hubnutí vás nemusí mučit. Naučte se zdravé jídlo milovat.

Dejte si to, na co máte chuť

Tělo si řekne, co potřebuje. Pokud vás ale honí mlsná, udělali jste někde v jídelníčku chybu. Většinou chuť na něco přichází, když nám chybí sacharidy. Pokud ale jíte hodně sladkostí, tělo jich vyžaduje stále víc. Napijte se vody nebo se zaměstnejte. Malý čtvereček hořké čokolády vám neublíží. Jen se nemá nic přehánět.

 

Napsat komentář