5 vitamínů na vlasy: víte, které opravdu pomohou?

Vlasová kosmetika v současné době nabízí mnoho produktů, které pomáhají našim vlasům vypadat vitálně, zdravě, hustě a nadýchaně. Nejdůležitější je správná výživa vlasů, kterou jim můžeme dodat prostřednictvím dostatečného příjmu vitamínů na vlasy. Konkrétně pěti vitamínů A, C, D, E a B. Pojďme se podívat na to, jak vlasům tyto důležité vitamíny dodat.

Jak vitamíny pomáhají vlasům

Pro zdravé, silné, vitální, hydratované a dostatečně vyživené vlasy a jejich ochranu je nezbytné dodat jim vitamíny A, C, D, E a B. Nedostatek těchto vitamínů způsobuje vypadávání a poškozování vlasů a jejich předčasné stárnutí. Vlasy potřebují vlasovou kosmetiku a péči zvenčí, ale i výživu zevnitř.

vlasy

5 účinných vitamínů na vlasy

Vitamín A

Vitamín A je důležitý pro produkci kožního mazu. Jde o přirozený tuk, který produkuje naše tělo, aby hydratoval pokožku a vlasy. Chrání tak vlasy před vysušením. S jeho dostatkem jsou vlasy lesklé. Mazové žlázy u kořínků vlasů potřebují pro správný vývoj a funkci zásobu vitamínu A, který je rozpustný v tuku.

Kde najít vitamín A:

  • pomeranče a další citrusy
  • ovoce a zelenina žluté barvy
  • tmavě zelená listová zelenina
  • brokolice
  • obiloviny a mléko obohacené o vitamíny a minerály
  • vejce
  • olej z tresčích jater

Vitamíny skupiny B

Vitamíny skupiny B podporují růst vlasů. Studie zkoumající význam biotinu, vitamínu B7, prokazují, že jejich nedostatek způsobuje vypadávání vlasů. Nedostatek vitamínu B12 v dětství způsobuje předčasné šedivění.

Kde najít vitamíny skupiny B:

  • obiloviny obohacené o vitamíny B
  • ryby
  • vejce
  • mléko
  • maso a drůbež
  • měkkýši
  • vnitřnosti

Vitamín C

Vitamín C je potřebný pro produkci kolagenu, proteinu, který se nachází ve středu vlasu a je stavebním prvkem pro růst a vývoj vlasů. Antioxidanty vitamínu C chrání tělo před škodlivým vlivem volných radikálů a neutralizují je. Tyto neenzymatické antioxidanty zabraňují předčasnému stárnutí buněčné struktury a poškození vlasů. Nedostatek vitamínu C způsobuje šedivění, alopecii a zhoršený růst vlasů.

Kde najít vitamín C:

  • citrusové ovoce
  • bobulové ovoce
  • ovoce a zelenina žluté a oranžové barvy
  • rajčata
  • špenát
  • brambory
  • sladké brambory
  • květák
  • brokolice

vlasy

Vitamín D

Vitamín D je prevencí alopecie a vypadávání vlasů. Tento imunitní regulátor se podílí se na růstu a diferenciaci buněk. Podporuje růst vlasů a pomáhá při léčbě alopecie.

Kde najít vitamín D:

  • mastné ryby, jako losos, tuňák či makrela
  • kvalitní sýry
  • vaječné žloutky
  • hovězí játra
  • sluneční záření

Vitamín E

Vitamín E je součástí mnoha kosmetických přípravků, chrání vlasy před škodlivým slunečním zářením a oxidačním stresem při vystavení UV záření. Působí proti vypadávání vlasů a alopecii. Tento antioxidant chrání tělo před volnými radikály, šedivěním neboli hypopigmentaci vlasů i zhoršeným růstem vlasů. Vitamín D3 je totožný s vitamínem D, který je přirozeně produkován v pokožce našeho těla

Kde najít vitamín E:

  • zelená listová zelenina
  • brokolice
  • semínka
  • ořechy

Péče o vlasy na prvním místě

Podle mnoha výzkumů je hypopigmentace vlasů, tedy předčasného šedivění, ale i stárnutí vlasů úzce spojena s nedostatkem vitamínů D3 a B12. Nedostatečný příjem těchto vitamínů způsobuje i jiné zdravotní potíže. Tyto silné antioxidanty poskytují vlasům rozsáhlou ochranu.  Chrání vlasy před toxiny, kterým jsou během života vystaveny a brání jejich poškození a stárnutí. Při nedostatku všech zmíněných vitamínů jsou vlasy suché, křehké, roztřepené, lámou se, vypadávají, nebo předčasně stárnou a šediví. Péče o vlasy je proto klíčová.

 

Napsat komentář